استراتژی فراخوانی بیمار در مراکز دندانپزشکی
- توسط علی ابوالحسنی
- چهارشنبه 1 آذر 1402
این مقاله در حوزه ی مدیریت مطب دندانپزشکی و بطور دقیق تر بیزینس کوچینگ مراکز دندانپزشکی محسوب می شود.
راحتترین متقاعد سازی ، متقاعد کردن شخصی است که یکبار قبلا متقاعد شده است پس ، برای اینکه درآمد مرکز دندانپزشکی را افزایش بدیم، ساده ترین اقدام ، فراخوان کردن بیماران گذشته است به این معنی که بعد از دریافت درمان ، و گذشتن یک بازه ی زمانی مثلا ۶ ماه تا یکسال، موقع چکاپ دوره ای این درمان است و بیمار باید به مرکز مراجعه کند.
چالش این رویه اینجاست که بیمار فراموش کرده یا فراموش نکرده ولی چون دندانش دردی ندارد پس چکآپ هم کم اولویت است. از این رو پیشنهاد میشد لیست فراخوان مجدد بیمار تهیه شود، و به بیماران گذشته جهت یادآوری برای ویزیت مجدد همان درمانی که داشتند تماس گرفته شود و نوبت ویزیت رایگان به آنها داده شود.
نکات مهم:
لیست از شب قبل آماده باشد و ساعت ۱۱ الی ۱۳ تماس برقرار شود.
هنگام تماس اطلاعات درمان گذشته با جزئیات به بیمار داده شود و اعلام شود برای ویزیت دقیقا همان دندان
هنگام پیشنهاد زمان ویزیت ترجیحا دو تایم پیشفرض در اختیار او قرار دهید.
✅️ ستونهای جدول فراخوانی
نام و نام خانوادگی
شماره موبایل
تاریخ درمان قبل
شرح درمان قبل و مشخص کردن دندان
تاریخ و نتیجه پیگیری اول
تاریخ و نتیجه ی پیگیری دوم
تاریخ و نتیجه ی پیگیری سوم
مهم ترین قسمت این کار حداقل ۳ بار پیگیری کردن بیمار است.
مدیر مطب دندانپزشکی و یا سوپروایزر کلینیک دندانپزشکی مسئولیت دریافت گزارشات روزانه ودر جهت بهبود عملکرد این استراتژی را دارند.
استفاده روتین از این جدول بدون شک ورودی های با کیفیت زیادی به مرکز دندانپزشکی وارد خواهد کرد.