بیزینس کوچ کیست؟
بیزینس کوچ یک کارآفرین باتجربه و عموماً صاحب چند کسب و کار موفق است که به شما کمک میکند تا؛
- یک چشمانداز خوب و جامع برای زندگی و کسب و کارتان تعریف کنید.
- شما را راهنمایی میکند تا بتوانید مهارتهای حرفهای خود را تقویت کرده و ذهن و نگرشتان را رشد و توسعه دهید.
- به شما درباره خودتان، نقاط قوت و نقاط قابل بهبودتان بازخورد میدهد.
- به شما کمک میکند تا فرصتهای کسب و کارتان را شناسایی کنید.
- شما را با سازمانها و متخصصینی ارتباط میدهد که میتوانند در حل مشکلات و مسائل به شما کمک کنند.
- در زمان تغییر و تحول به شما کمک میکنند یک بنگاه اقتصادی تأسیس کرده و آن را توسعه دهید.
- به شما کمک میکنند تا میان زندگی و کسب و کارتان تعادل و توازن برقرار کنید.
- به مشکلات شما گوش میدهد، کمک میکند تا برای خود اهدافی مشخص کنید، برنامهای برای اقدامات لازم برای محقق ساختن این اهداف طراحی کنید و شما را ملزم میکند این برنامه ها را اجرا کرده و اقدامات لازم را صورت دهید.
- به شما انگیزه میدهد و تشویقتان میکند تا اعتماد به نفس داشته باشید و برای خودتان ارزش و احترام قائل شوید.
مهمترین عناصر یک رابطه کوچینگی چیست؟
یک عنصر کلیدی در برقراری یک رابطه مؤثر میان مراجع و بیزینس کوچ متعهد بودن هر دو طرف است. هر دو باید مشتاق باشند و زمان کافی صرف کنند تا اعتماد طرف مقابل را به دست آورند و یک رابطه خوب برقرار کنند. از دیگر ویژگیهای ضروری که کیفیت یک رابطه را بهبود میبخشد میتوان به موارد زیر اشاره داشت؛
- احترام: این احترام در نتیجه تشخیص دانش، مهارت و توانمندیهای کوچ و خواست مراجع برای توسعه دادن توانمندیها و تجربیاتش به دست میآید.
- اعتماد: اعتماد در نتیجه ارتباط، در دسترس بودن، قابلپیشبینی بودن و وفاداری میان کوچ و مراجع پدید میآید.
- شکل گیری همکاری و شراکت: کوچ و مراجع باید به این موضوع پی ببرند که هر دو همچون شرکای حرفهای و تجاری نیستند.
- انتظارات و توقعات واقعگرایانه: کوچ شما را تشویق میکند برای خود اهدافی مشخص کنید که واقعبینانه و دست یافتنی و مرتبط با کسب و کار شما باشند.
- زمان: در رابطه میان کوچ و صاحب یک کسب و کار، زمان یکی از مهمترین عناصر است هر دو یک زمان خاص را برای ملاقاتهایتان در نظر میگیرید، در ابتدا این ملاقاتها باید یک یا دو بار در هفته باشد؛ شکلگیری این رابطه زمان کمتری باید صرف کنید.
#imp1