نکته ی ریز متقاعد سازی در دندانپزشکی
- توسط علی ابوالحسنی
- دوشنبه 15 آبان 1402
نکته ی خیلی خیلی مهم توی متقاعد سازی بیماران از ویزیت به درمان رو که باید بدونید اینه:
به عنوان یک دندانپزشک اگر میدونید که بیمار نیاز به درمان داره مسئولیت متقاعد سازیش با شماست و نه شخص دیگه.
انسان ها ترس از دست دادن پول رو دارند ، و نیز ترس از دست دادن سلامتی ، ترس از دست دادن پول کار شما رو سخت میکنه پس تمرکز شما باید روی ترس از دست دادن سلامتی باشه ، مثلا
اگر توی این هفته پوسیدگی رفع نشه احتمالا درد شدید و هزینه ی بیشتر عصب کشی در انتظار شماست(به صداقت)
ولی مشکل اینجاست که بیمار هنوز ترس از دست دادن پول رو داره بهمین منظور نقطه ی شروع رو تغییر بدید و کلام رو بیارید روی این گزینه که
چه دندونهای سالمی دارید(به صداقت) و تا میتونید حسن جویی کنید از بهداشت دندانی که حفظ کرده(به صداقت) .
توی حسن جویی گارد بیمار نسب به اینکه به بقیه ی صحبت های شما گوش کنه و متقاعد بشه بسیار کمتر از حالتی ست که دندانپزشک فقط روی درمان دندان های بیمار تمرکز داره.
پس مراحل متقاعد سازی معاینه به درمان:
حسن جویی بابت بهداشت دهان مراجعو بعد اعلام مشکلی که ممکنه الان آسیبی نزنه ولی بزودی بیمار به مخاطره سلامتی و مالی خواهد رفت.