تکنیک فومو برای متقاعد سازی بیمار در مطب های دندانپزشکی چیست؟
- توسط علی ابوالحسنی
- دوشنبه 10 مهر 1402
تکنیک متقاعد سازی فومو ، یا ترس از دست دادن.
انسان با احساس خود اقدام میکند و بعد با منطق خود توجیه میکند. احساس از دست دادن یکی از دلایل اصلی اقدام انسان هاست، ترس از دست دادن زمان ، ترس از دست دادن سلامت ، ترس از دست دادن احترام ،ترس از دست دادن شریک عاطفی و ...
از همین رو از این اصل برای متقاعد سازی بیماران مطب های دندانپزشکی نیز میتوان استـفاده کرد. برای مثال شخصی که دندان از دست رفته ای دارد و به تشخصی پزشک باید ایمپلنت انجام گیرد ، حال این شخص در ذهن خود میگوید بخاطر هزینه ی بالا این کار را به زمان دیگری موکول کنم. دندانپزشک آگاه است که زمان بیشتر برای مخاطب هم عذاب بیشتر خواهد داشت و هم هزینه های بیشتر پس مسولیت متقاعد سازی بیمار را دارد. در ادامه چند مکالمه ی متقاعد کننده بر اساس فومو توضیح داده خواهد شد.
مکالمه دندانپزشک با بیمار:
قیمت های متریال هر روز دارن بیشتر میشن و اگر دیرتر اقدام کنی هزینه ت خیلی بالاتر خواهد رفت.
به مرور زمان لثه بیشتر تحلیل خواهد رفت.
بدون این دندان وقتی توی مجلسی هستی نمیتونی لبخند بزنی و این خیلی دردآوره
و....
در ادامه باید بیان کنم که اصل صداقت , اصل اول کسب و کاره پس در مکالمات با بیمار رعایت این اصل الزامیست.