3 استراتژی حرفه ای بازاریابی خدمات دندانپزشکی
- توسط علی ابوالحسنی
- جمعه 27 مهر 1403
استراتژی های بازاریابی برای خدمات دندانپزشکی (Dental Marketing) کمی متفاوت تر با کسب و کارهای دیگر است، حساسیت جامعه ی دندانپزشکی روی برند شخصی باعث میشه کمی با احتیاط بیشتر قدم در این مسیر گذاشت.
بازاریابی B2B یا بازاریابی بیزینس با بیزینس
بازاریاب مطب یا کلینیک دندانپزشکی شما ، مستقیما با مدیران کسب و کاری که جامعه ی مخاطب آنها نزدیک به جامعه مخاطب شما هستند وارد مذاکره شده و توافقات مالی را انجام می دهند.
اگر دندانپزشکی اطفال را انجام می دهید، مدارس و مهد کودک ها کاندید شروع مذاکره برای بازاریابی هستند.
اگر دندانپزشکی زیبایی کار میکنید، بازاریابی را از مراکز پزشکی زیبایی ، سالن های زیبایی، سالن های ماساژ و ... شروع کنید.
بازاریابی B2C یابازاریابی بیزینس با مشتری
در این روش بازاریاب های شما تمرکز بر جذب مستقیم بیمار برای خدمات دندانپزشکی دارند، بیشتر تمرکز این بازاریابی برای خدمات دندانپزشکی زیبایی است.
بازاریابی رویداد یا Event Matrketing
حضور در نمایشگاه ها و سمینارهای مختلف به عنوان اسپانسر. در این حالت برای جذب بیمار برای خدمات دندانپزشکی و یا ارتباط B2B می توان اقدام کرد. شرکت هایی که در رویداد ها هستند ، معمولا از ایجاد ارتباط دو طرفه با بقیه کسب و کار ها استفاده می کنند و همین نکته شما را به سمت یک فرصت ارتباطی بی نظیر سوق خواهد داد.
هر 3 روش ذکر شده براحتی قابل انجام است اما یک نکته ی مهم ، قبل از شروع فرآیند بازاریابی از مشاور تخصصی در زمینه جذب بیمار دندانپزشکی کنید و یا از خدمات بیزینس کوچینگ دندانپزشکی (Dental Business Coaching) استفاده کنید.